Dirk van den Broek

Uitgekiend proces voor POS-materialen Dirk van den Broek

De scherpste prijs op het juiste moment, stabiele kwaliteit en leverbetrouwbaarheid: voor supermarktformule Dirk van den Broek waren dit essentiële factoren bij de zoektocht naar een geschikte partner voor de productie en logistiek van haar POS- en campagnematerialen. Als totaalontzorger verzorgt Em. de Jong alle POS uitingen voor Dirk onder één dak, volgens een gestroomlijnd proces en slimme logistieke oplossingen.

Handling, fulfilment & retail logistics
One-stop-shoppermarketing
Retail printing
Marketing Brandportals
Campagne & display
Loyalty & special print
Opmaak & DTP
Point of sale

POS materialen voor een dynamische retailomgeving

Supermarkten werken van week tot week, met snel wisselende aanbiedingen, inspelend op actualiteiten. Herkansingen zijn niet mogelijk. Daarbij gaat het bij de POS-materialen en prijscommunicatie om zo’n 400 items, van actiestickers tot assortimentsborden. De uitdaging ligt vooral bij de materialen voor acties, want als dat niet op tijd of juist is, heeft dat zijn effect op de verkopen. Tegelijkertijd is het een must dat filialen zelf hun materialen kunnen bestellen via één online portal, zonder tussenkomst van het hoofdkantoor. Een leuke uitdaging voor Em. de Jong.

Dankzij ons online portaal Next Marketing Solutions kunnen alle ruim 130 Dirk filialen zelfstandig hun materialen bestellen, afgestemd op hun specifieke winkel-DNA. Dit zorgt voor efficiënt voorraadbeheer en voorkomt verspilling. Bovendien kan men bij Dirk inzien wat de exacte kosten van een campagne zijn en zelf hierop sturen. 

Printmaterialen zijn altijd te bestellen in de portal. Filiaalmanagers hebben inzicht in de verwachte leveringen en kunnen besluiten of de standaard levering, zoals die is vastgelegd in het winkel-DNA, volstaat, of dat er extra materialen besteld moeten worden. Daarnaast maken we slim gebruik van bestaande logistieke stromen voor een snelle en efficiënte levering. Weekdozen met actiekaartjes gaan mee met reguliere leveringen, terwijl tussentijdse bestellingen op vaste dagen worden verzonden. Hierdoor kunnen nieuwe materialen binnen 24 uur in alle filialen liggen. Bovendien worden materialen zo gesorteerd dat medewerkers ze in één ronde kunnen ophangen, wat tijd en energie bespaart.  

Meer controle en besparing op materiaalkosten

Uiteindelijk ontlasten we het hoofdkantoor van Dirk zo veel mogelijk door processen op elkaar aan te laten sluiten. In de praktijk zien we dat dit prima werkt. Door procesoptimalisatie en automatisering heeft Dirk volledige controle over campagnes en bespaart de supermarktketen supermarktketen meer dan 25% op het
gehele (marketing)proces Minder fouten, minder verspilling en een efficiëntere workflow zorgen ervoor dat zowel het hoofdkantoor als de filialen optimaal worden ondersteund! 

“”

De scherpste prijs op het juiste moment, stabiele kwaliteit en leverbetrouwbaarheid: voor supermarktformule Dirk van den Broek waren het essentiële factoren bij de zoektocht naar een geschikte partner voor de productie en logistiek van haar Point-of-Sale materialen.

Uwe Saueressig
Manager Algemene Zaken en Kwaliteit & Duurzaamheid

Klantcases

Onze klantcases laten zien hoe we retailers helpen met effectieve print- en marketingoplossingen en hoe onze aanpak bijdraagt aan hun succes.

Royal Canin