Scherpe prijzen, stabiele kwaliteit en betrouwbare levering, dat wilde supermarktformule Dirk van den Broek. En dat kregen ze ook. Als totaalontzorger regelt Em. de Jong álles voor hun Point-of-Sale materialen onder één dak. Van productie tot logistiek, met een slim proces dat zorgt dat hun winkelpromotiematerialen precies op het juiste moment op de juiste plek staan.
Supermarkten leven van week tot week. Nieuwe aanbiedingen, actuele acties, geen ruimte voor fouten. En dan heb je het ook nog over 400 verschillende POS-materialen: van actiestickers en openingstijdenborden tot folders en kartonnen displays. Em. de Jong ontwikkelt en produceert álles voor ruim 130 Dirk-filialen.
De échte uitdaging? Timing is everything. Als aanbiedingenmateriaal te laat komt of niet klopt, voelt de supermarktketen dat direct in de verkoopcijfers. Plus: alle filialen moeten zelf hun spullen kunnen bestellen via één online portal, zonder gedoe met het hoofdkantoor. Precies waar Em. de Jong van houdt. Complexe puzzels met één doel: alles klopt, altijd.
Neem contact op met één van onze adviseurs.
Eerst lezen we elk filiaal tot in detail uit. Dit 'winkel-DNA' zorgt ervoor dat elke winkel precies krijgt wat hij nodig heeft. We weten van elke productgroep hoeveel en wat voor soort items een filiaal nodig heeft. Denk aan barkers, displaykaarten, raambiljetten. En hoeveel kassa’s zijn er? Dan weet ons systeem hoeveel themamaterialen er nodig zijn.
Zo is vooraf exact inzichtelijk wat elke nieuwe campagne gaat kosten en houdt Dirk van den Broek zelf de regie over het budget.
Via de online portal bestellen filialen standaardproducten zelf. Printmaterialen zijn bijvoorbeeld altijd beschikbaar. Ook laat het slimme systeem twee weken vooruit zien welke acties eraan komen. Zo kan elke filiaalmanager zelf inschatten of de standaardlevering uit het winkel-DNA genoeg is. Wil hij een actie extra in de schijnwerpers zetten? Dan bestelt hij gewoon extra materialen bij.
Ook handig: oude kaarten zijn altijd bij te bestellen. Producten die zijn overgebleven kunnen zo later opnieuw in de winkel worden gelegd.
De procesoptimalisatie werkt. Dirk ziet de kwaliteit omhoog gaan terwijl filiaalmanagers en medewerkers zelf de regie houden. Een kleinere foutmarge en meer duidelijkheid over wie wat doet. Deze manier van werken bespaart het hoofdkantoor tijd én er wordt minder onnodig materiaal gemaakt en weggegooid.
Het resultaat? Meer dan 25 procent besparing op materiaalkosten, uren winst op DTP-werk en minder gedoe voor hoofdkantoor en filialen. En door slim gebruik van het bestaande logistieke proces worden er ook geen onnodige kilometers gereden. Winst op alle fronten.
Bron foto's: Dirk van den Broek
De scherpste prijs op het juiste moment, stabiele kwaliteit en leverbetrouwbaarheid: voor supermarktformule Dirk van den Broek waren het essentiële factoren bij de zoektocht naar een geschikte partner voor de productie en logistiek van haar Point-of-Sale materialen.
Onze klant cases laten zien hoe we retailers helpen met effectieve print- en marketingoplossingen en hoe onze aanpak bijdraagt aan hun succes.