© Koninklijke Drukkerij Em. De Jong
PrivacyBij Royal Canin begrijpen ze als geen ander dat geen hond of kat hetzelfde is, en daarom is het belangrijk om hun voeding af te stemmen op hun specifieke behoeften. Maar hoe breng je deze boodschap effectief over bij honden- en kattenliefhebbers en stimuleer je de verkoop van hun maatwerk voeding in dierenspeciaalzaken? Een vraag waar EM de Jong Retail Solutions het antwoord wel op weet.
Het doel van Royal Canin was om honden- en kattenliefhebbers bewust te maken van het belang van voeding op maat voor hun huisdieren. Door middel van een effectieve campagne wilden zij hun doelgroep overtuigen om naar de speciaalzaak te gaan voor het juiste advies en uiteindelijk over te halen tot het kopen van de beste voeding. Maar hoe vind je de juiste manier van communiceren die zowel online als offline werkt? En hoe zorg je ervoor dat klanten daadwerkelijk naar de winkel komen en iets kopen?
De centrale boodschap was duidelijk: "Ontdek de juiste voeding voor jouw hond of kat in de dierenspeciaalzaak". Om deze boodschap verder te versterken, hebben we gekozen voor een krachtige key visual en het actiemechanisme 1+1 gratis. Om de online traffic naar de speciaalzaken te verhogen, werd er een online campagne opgezet op diverse kanalen. Deze campagne zorgde ervoor dat klanten de winkels bezochten, waar ze direct advies konden krijgen over de voeding voor hun huisdier. Voor overtuiging op de winkelvloer werd er een breed scala aan POS-materialen ontwikkeld die perfect aansloten bij de behoeften van de winkels.
Afhankelijk van het type winkel werd er een op maat gemaakt pakket geleverd, inclusief verschillende POS-materialen om de klant te informeren en aan te zetten tot aankoop. De materialen omvatten:
Dankzij de combinatie van een effectieve online en offline campagne en strategisch geplaatste POS-materialen op de winkelvloer, zagen we een mooie toename in de verkoop van dierenvoeding, gedurende de actieperiode. Verder leidde deze samenwerking tot een besparing op productiekosten, minder verspilling van materialen en een betere samenwerking met dierenspeciaalzaken. De POS-materialen zorgden voor zichtbaarheid van de boodschap op de winkelvloer, terwijl het 1+1 gratis-aanbod klanten motiveerden tot aankoop. Missie geslaagd!